Unity3D ile kendi etrafında dönen Cube yapmak

Bu makaleyi okumadan önce Unity3D Kategorisindeki diğer makalelerimi okumanızı tavsiye ederim.

Bu makale sonunda sahneye koyacağınız bir Cube nesnesini kendi ekseni etrafında istediğiniz hızda döndürebileceksiniz.

Öncelikle Unity3D‘yi açarak bir oyun projesi oluşturuyoruz;

Unity3D Editor açıldıktan sonra, sahneye bir tane Cube nesnesi ekliyoruz;

  • Hierarchy panelinde boş bir yere sağ tuşla tıklanır
  • 3D Object menüsü altından Cube seçeneği seçilir
  • Hierarchy paneline eklenen Cube nesnesine çift tıklanır ve Scene alanında Cube nesnesine odaklanılır

Sahnedeki nesnelerin gözükebilmesi için üzerlerine ışık tutmak gerekir;

  • Hierarchy panelinde boş bir yere sağ tuşla tıklanır
  • Light menüsü altından Directional Light seçeneği seçilir

Kamera bakış açısını Scene alanında gördüğümüz gibi yapmak için Main Camera nesnesi seçili iken GameObject menüsünden Align with View alt menüsü seçilir.

Hierarchy panelinden Cube nesnesi seçilir, Inspector panelinde gözüken Add Component butonuna tıklanır, New Script menüsüne tıklanır ve SpinningCube yazılır.

Project Assets panelinde gözüken SpinningCube.cs dosyasına çift tıklanır ve Cube nesnesine eklediğimiz script dosyası açılır.

SpinningCube.cs dosyası içinde iki method yer almaktadır;

using UnityEngine; using System.Collections;

public class SpinningCube : MonoBehaviour {

// Use this for initialization
void Start () {

}

// Update is called once per frame
void Update () {

} }</pre>

Start() methodu, Cube nesnesi oyunda ilk oluşturulduğunda bir defa çalıştırılır. Update() methodu ise oyunun her “kare“sinde tekrar tekrar çalıştırılır. Örneğin, 60fps hızında bir oyunda Update() methodu saniyede 60 defa çalışacaktır.

Update() methodu içerisinde Cube nesnesini yukarı-aşağı eksen etrafında hareket ettirmemiz gerekiyor. Böylece kendi ekseni etrafında dönüyormuş gibi gözükecek.

void Update () {
    transform.Rotate(Vector3.up, Time.deltaTime * 30);
}


**Vector3.up** ile, *yukarı-aşağı* yönlü ekseni belirliyoruz, **Time.deltaTime** ile oyunun çalıştığı cihazın hızından bağımsız olarak hareket etmesini garantiliyoruz, böylece hızlı cihazlarda hızlı, yavaş cihazlarda yavaş dönmeyecek. Son olarak 30 ile çarparak bir miktar hızlı dönmesini sağlıyoruz.

Şimdi oyunu çalıştırarak **Cube** nesnesinin kendi ekseni etrafında döndüğünü görelim;

![](/assets/uploads/2016/01/1-05.gif)

blog comments powered by Disqus

Engin Polat hakkında

Chief Architect, Microsoft RD, Microsoft MVP

Ada ve Ege'nin babası ;)

Kategoriler

İstatistik

Makale Adedi: 452

Creative Commons Lisansı