Bu makalede Unity3D oyun sahnesinde yer alan güneşi nasıl otomatik hareket ettireceğimizi inceleyeceğiz.
Unity3D oyununda sahnenin aydınlanmasını sağlayan ışık kaynağı yani güneş aslında sahnede yeralan Directional Light
nesnesidir.
Bu makalede Directional Light
nesnesini gündüz ve geceyi oluşturacak şekilde nasıl hareket ettireceğimizi göreceğiz.
Hemen Unity3D açalım ve yeni bir proje oluşturalım (ben projeye GunesDogudanDogarBatidanBatar ismini verdim)
Eğer Directional Light
nesnesini Hierarchy panelinden seçip, Rotation
değerleri ile oynayarak döndürecek olursak, sahnemizin gündüz / gece geçişleri gibi aydınlanıp / karardığını görebiliriz.
Yapmamız gereken, bir C# Script
oluşturup, Directional Light
nesnesine atamak ve bu dönüşü programatik olarak yaptırmak;
Hemen Hierarchy panelinde Directional Light
seçili iken Inspector panelinde Add Component
→ New Script
→ SunController.cs yazıp Enter
tuşuna basalım.
Yeni oluşturduğumuz SunController.cs dosyasını açalım ve içine aşağıdaki kodları yazalım;
Böylece oyun başladığı andan itibaren güneş (Directional Light
) otomatik olarak dönmeye ve gece / gündüz etkisi oluşturmaya başlayacak.
Gece ve gündüz geçişinin hızı ile oynamak isterseniz koddaki 0.01f değeri ile oynamanız gerekiyor
Not: Bu makaleyi yazarken internette yaptığım araştırmalardan ve bulduğum kod örneklerinden, yöntemlerden de faydalandım :)
Senior Software Engineer, @Microsoft
Ada ve Ege'nin babası ;)
Makale Adedi: 484