Bu makaleyi okumadan önce Unity3D Kategorisindeki diğer makalelerimi okumanızı tavsiye ederim.
Bu makale sonunda oyun sahnenizin görülebilir en uzak noktalarını (yani sahnenin Skybox
‘ını) istediğiniz bir resim ile değiştirebileceksiniz.
Oynadığımız oyunların atmosferini belirleyen en önemli etkenlerden biri içinde bulunduğumuz dünyadır.
Dünyanın (veya uzayın, denizaltının, başka bir gezegenin, vs) sınırlarında gördüğümüz tüm alan Unity3D projesinde Skybox
olarak isimlendirilir.
Hemen yeni bir Unity3D projesi oluşturalım ve Skybox
‘ı nasıl değiştirebileceğimizi görelim;
Hierarchy paneli altında bulunan Main Camera nesnesini seçip Inspector paneline bakarsak, Camera nesnemizin Clear Flags seçeneğinde Skybox
seçili olduğunu görebiliriz.
Bu noktada projemize Skybox
olarak kullanabileceğimiz görseller eklememiz lazım.
Skybox
olarak ekleyeceğimiz görseller için aşağıdaki grafiklerden faydalanabiliriz;
İstediğimiz görsellerden bir Skybox
ürettiğimizde aslında tüm sahnemizin (Main Camera, Directional Light, Character, vs) içinde olacağı bir küpün iç yüzeyini kaplamış oluyoruz;
Ben Skybox
olarak kullanmak için 6 adet görsel hazırlamak yerine Unity3D‘nin Asset Store‘undan faydalanacağım.
Unity3D editöründe Window → Asset Store menüsünü açalım ve Skybox
anahtar kelimesi ile arama yapalım, keyfimize göre istediğimiz bir paketi önce Download sonra Import butonuna tıklayarak projeye ekleyelim;
Hierarchy paneli içerisinde Main Camera nesnesi seçili durumda iken, Inspector panelindeki Add Component butonuna basalım ve açılan ekranda Skybox
seçeneğini seçip, Main Camera nesnemize bir Skybox
component‘i ekleyelim.
Şimdi Project paneli içerisinde sağ tuşla tıklayalım ve Create → Material menüsünü seçelim, yeni eklediğimiz Material‘a bir isim verelim (mars, sualti, sahra, vs) ve Inspector panelinde her bir yüzey için uygun resmi sürükleyerek bırakalım;
Son olarak, Main Camera nesnesine eklediğimiz Skybox
component‘inin Custom Skybox özelliğine oluşturduğumuz Material‘i sürükleyerek bırakıyoruz.
Böylece oyunumuzun sahnesinin Skybox
‘ını değiştirmiş olduk. Artık oyunumuz (seçtiğimiz 6 adet görsele göre) uzayda, sualtında, iki güneşi olan bir gezegende, vs geçebilir.
Senior Software Engineer, @Microsoft
Ada ve Ege'nin babası ;)
Makale Adedi: 484