Windows Store ve Windows Phone için tek bir uygulama geliştiriyorsunuz (Universal App) ve uygulamanın çalıştığı cihazın ekran çözünürlüğünü bulmanız gerekiyor.
Öncelikle Windows.Graphics.Display namespace‘inde yeralan DisplayInformation sınıfının RawPixelsPerViewPixel property‘sinin değerini okuyalım;
var rawPixelPerView = DisplayInformation.GetForCurrentView().RawPixelsPerViewPixel;</pre>
Şimdi ekran genişliği ve yüksekliği bilgilerini okuyarak yukarıda bulduğumuz değişken ile çarparak ekran çözünürlüğünü hesaplayabiliriz;
var width = Window.Current.Bounds.Width * rawPixelPerView; var height = Window.Current.Bounds.Height * rawPixelPerView;
Hesapladığımız ekran çözünürlüğünü bir MessageDialog aracılığı ile kullanıcıya göstermek için ShowAsync() methodunu kullanıyoruz;
var dialog = new MessageDialog(string.Format("Çözünürlük: {0} * {1}", width, height); dialog.ShowAsync();
Senior Software Engineer, @Microsoft
Ada ve Ege'nin babası ;)
Makale Adedi: 484